مراقبتهای بعد از جراحی افتادگی پلک

مراقبتهای بعد از جراحی افتادگی پلک : تا به حال به خانم هایی که پا به عرصه پیری و میانسالی می گذارند را دیده اید؟ این عرصه عموما با افتادگی پلک ها همراه است.

به عبارت دیگر افراد پس از این که وارد دوره میانسالی می شوند علائمی بر روی پوست شان پدید می آید که یکی از آن ها افتادگی پلک است، برخی از افراد به دلیل اهمیت بسیاری که به زیبایی و جوانی می دهند وجود این علائم برایشان سخت و طاقت فرساس به همین دلیل به دنبال راهی برای راهایی از آن ها می باشند.

بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک بهترین روش برای درمان افتادگی پلک است که امروزه کاندیدای بسیاری دارد.

برای این که کاندیدا از این جراحی زیبایی از بهترین نتیجه برخوردار شوند نکاتی را باید رعایت کنند که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مراقبتهای بعد از جراحی افتادگی پلک

• بعد از این جراحی زیبایی ممکن است چشمان نسبت به نور حساس شوند، بنابراین بهتر است در منزل هم از عینک آفتابی با شیشه هایی تیره استفاده شود.
  • پس از استفاده از پمادی که پزشک متخصص تجویز کرده ممکن است فرد دچار تاری دید یا دو بینی شود که پس از مدتی برطرف می شود و جای نگرانی نیست.
  • به مدت حداقل تا دو هفته از لنزهای تماسی بعد از این جراحی زیبایی ممنوع می باشد.
  • استفاده از عینک های طبی در این دوران موردی ندارد.
  • در روز های نخست پس از جراحی زیبایی پلک از غذا های نرم و لقمه های کوچک استفاده شود.
  • افراد در روز های ابتدایی استراحت کامل داشته باشند و برای انجام کار های منزل از فردی کمک بگیرند.
  • در صورتی که با علائم سرماخوردگی یا حالت تهوع روبه رو شدند حتما به پزشک خود مراجعه کنند.
  • تورم بعد از جراحی پلک امری طبیعی است که در صبح ها بیش از مواقع دیگر می باشد.
  • از دارو های تجویز شده به موقع و تا آخر استفاده شود.
  • هنگام استفاده از قطره چکان دقت شود تا نوک قطره چکان با چشم تماس نداشته باشد.
  • برای کاهش تورم، درد و کبودی افراد می توانند از کمپرس آب سرد استفاده کنند.
  • انجام هر گونه فعالیت فیزیکی سنگین که شامل بلند کردن اجسام سنگین، تمرینات ورزشی، خم شدن و چمباتمه زدن و غیره می شود ممنوع است.
  • تا جایی که ممکن است از عطسه، سرفه، استفراغ پرهیز شود.
  • برای حمام کردن با پزشک متخصص مشورت شود.