لاپاروسکوپی

عمل جراحی به شیوه لاپاروسکوپی در چند سال اخیر و با پیشرفت علم پزشکی بسیار مرسوم شده است که این فرآیند به منظور مشاهده اجزای شکم انجام می شود. از این روش عموما برای عمل های جراحی که در ناحیه شکم و قفسه سینه انجام می شود استفاده می گردد.

کاربرد های لاپاروسکوپی

سنگ کیسه صفرا به علت وفور آن جزو شایع ترین عمل های جراحی لاپاروسکوپی در محدوده شکم می باشد.

همچنین:

• برداشتن مری
  • بیماری رفلاکس معده
  • بیماری تنگی مری
  • برداشتن طحال
  • اغلب جراحی های زنان
  • عمل های ارولوژی
  • فتق های جدار شکم
  • در برخی موارد انسداد های روده
  • برداشتن روده باریک و بزرگ

اعمال جراحی لاپاروسکوپی گزینه بهتری محسوب می شود در صورتی که توسط پزشکی با تجربه انجام شود.

لاپاروسکوپی

درباره لاپاروسکوپی

در حقیقت این روش یکی از روش های جراحی به حساب می آید که برای برداشتن توده هایی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

اصولا از لاپاروسکوپی برای درمان بیماری های ناحیه لگن خانم ها، کیست تخمدان، چسبندگی رحم، بررسی عفونت های زنانه استفاده می شود.

مزایای لاپاروسکوپي

• از احتمال نیاز به دریافت خون می کاهد.
  • با برشی کوچک انجام می شود که این امر موجب درد کمتر می شود.
  • دوران بهبودی کمتری دارد.
  • در این روش خطر ابتلا به عفونت بسیار کم است.

پس از درمان با لاپاروسکوپي

• به مورادی که پزشک متخصص درباره خوردن و آشامین بیان کرده است عمل کنید.
  • در صورت استفاده از داروی خاص به پزشک متخصص اطلاع دهید.
  • برای مصرف دارویی که پزشک قبل از عمل تجویز کرده است از آب به میزان خیلی کم استفاده کنید.
  • از به همراه داشتن هر گونه جواهر و زینت آلاتی با خود پرهیز کنید.
  • اگر از دندان مصنوعی یا عینک طبی استفاده می کنید قبل از درمان آن ها را به همراه خود تحویل دهید.
  • انجام آزمایش خون، نوار قلب، عکسبرداری از قفسه سینه و بسیاری از مواردی که پزشک تجویز کرده است بسیار مهم می باشد.

هزینه لاپاراسکوپی

با توجه به نوع بیماری و تخصص پزشک و بسیاری از عوامل دیگر این هزینه تعیین می شود.

لازم به ذکر است که پس از معاینه و بررسی های پزشک متخصص که در جلسه مشاوره انجام می شود بسیاری از عوامل مشخص می شود که یکی از این عوامل هزینه درمان است.

حتی بیماران در صورت تمایل می توانند نحوه درمان را در این جلسه مشاوره از پزشک خود جویا شوند.