درمان کیست مویی

درمان کیست مویی : آیا درباره کیست مویی شنیده اید؟ به دنبال راهی برای برطرف کردن آن می باشید ؟ با ما همراه باشید.

همه می دانیم که نشستن های طولانی مدت هم برای سلامت قلب مضر است و هم یکی از عوامل افزایش وزن می باشد اما این تنها عوارض نشستن های طولانی مدت نیست، کیست نیز یکی از عواملی می باشد که با نشستن های طولانی مدت به وجود می آید.

این کیست‌ های دردناک که به کیست مویی شهذت دارند، در قسمت پایین کمر و بین شکاف باسن به وجود می آیند. این کیست ‌ها اگرچه خطرناک نمی باشند، اما ممکن است آن ‌قدر عفونی و دردناک شوند که فعالیت‌ های روزمره فرد را دچار اختلال کنند.

کیست مویی چیست ؟

سینوس پیلونیدال یا همان کیست مویی که در زبان خارجی به PNS شهرت دارد، یک حفره یا سوراخ کوچک در پوست می باشد که ممکن است با مایع یا چرک پر شود و موجب ایجاد کیست یا آبسه گردد.

این کیست ها عموما در قسمت بالای شکاف بین باسن به وجود می آید که درد شدیدی ایجاد کند و در صورت عفونی شدن از خود چرک و خون ترشح می کنند.

این نوع کیست اغلب در مردان ایجاد می شود که اکثر آن ها یا جوانان هستند یا شغل هایی مانند رانندگان تاکسی دارند.

علل بروز کیست مویی چیست؟

طی تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده است علت این بیماری ترکیبی از تغییر هورمون‌ها ، رشد مو و اصطکاک ناشی از لباس یا نشستن های طولانی ‌مدت است.

شناسایی کیست مویی و تشخیص علائم عفونت

در ابتدا ممکن است فرد یک فرورفتگی کوچک و چال مانند روی سطح پوست خود احساس کند که هیچ گونه علائمی نیز ندارد، پس از مدتی با عفونی شدن به کیست یا یک آبسه تبدیل می شود که نشانه‌های عفونت شامل:

• احساس درد در هنگام نشستن یا ایستادن
  • تورم کیست
  • قرمزی پوست و احساس درد در اطراف ناحیه
  • ترشح چرک یا خون به همراه بوی نا مطبوع
  • خارج شدن مو از محل مورد نظر

درمان کیست مویی

اگر در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده است و هیچ ‌گونه دردی به همراه ندارد استفاده از آنتی بیوتیک توصیه می شود اما اگر با چرک همراه است با مراجعه به پزشک متخصص و انجام درمان لازم بهبود پیدا می کند.

در برخی مواقع این امر به گونه ای است که تنها راه درمانی آن به کار گیری روش جراحی است که در مقالات آینده درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.